Critica muzicala > Benny Andersson Band - "Story of a Heart" (recenzie album)

easycom / vineri, 30 apr 2010
story of a heart

ABBA este, probabil, una dintre formatiile de care isi aminteste fiecare parinte sau bunic. Si, totodata, este formatia despre care, inevitabil, fiecare copil a auzit, fiindca: "fiule, ce ascultati voi nici nu se compara cu ABBA, asculta-ma bine, aia da muzica." Si, uite-asa, vrand nevrand, abia mai exista roman care sa nu fi auzit de ei. Dar nu-mi trece prin gand sa vorbesc de celebra formatie evergreen, fiindca s-a zis deja tot ce era de zis...

Cotrobaind pe siturile caselor de discuri, am dat si peste cei de la Polydor, care, ca multe alte case de discuri, mai scot si muzica de umplutura, mai scot si calitate, cu alte cuvinte fac si arta si industrie. Fiindca, daca renuntam la una, moare cealalta. In timp ce am tras apa peste numeroasele albume de duzina, am dat peste ceva intrigant. Si sa nu-mi mai spuna lumea ca nu se face muzica, ca nu mai sunt artisti. Daca cineva crede asta, n-are decat sa ia radioul si TV-ul si sa le arunce pe geam, fiindca sunt surse masive de incultura muzicala.

Inca nu v-ati prins de ce am inceput primul paragraf cu ABBA, dar este momentul sa spulber ceata din jurul acesui articol cu o intrebare. Il stiti pe Benny Andersson? Da! Ala din fosta ABBA... Aha, deci s-a aprins beculetul. Suntem pe calea cea buna atunci. Ei bine, putini stiu ca Benny nu s-a lasat de muzica si ca este in continuare un artist foarte respectat in Suedia. Nu fiindca a facut parte din ABBA, nuuu... un artist adevarat nu se culca cu cateva albume sub perna, lansate acum 20, 30 de ani si doarme apoi o viata intreaga.

"Story of a Heart" este dovada vie ca artistul traieste prin muzica si, oricat s-ar schimba lumea in jurul lui, el ramane creatorul neschimbat, un mic Dumnezeu in Lumea Sa. Acest ultim album lansat anul trecut de Benny Andersson Band readuce aurul pur al muzicii de altadata in prim plan. Nu mai vorbim de melodii evergreen, fiindca sunt creatii noi, compuse in zilele noastre, de artisti de altadata. Crezul general este ca tehnologia a schimbat imaginea muzicii. Nu si in cazul acestui album. In "Story of a Heart" s-a oprit timpul in loc. Si simti ca esti izbit de sunetele muzicii in forma pura. Daca spun ca acest album este o perla gigantica in marea de nisip a muzicii de azi, am zis putin, metaforic, fireste!

In ultimii 20 de ani Benny Andersson a fost liderul unui grup de 16 muzicieni si cantareti exceptionali, care impartasesc pasiunea pentru traditia populara suedeza. Asta ca sa nu mai amintesc de "big band", Bach, polka, vals, folk celtic, standardele anilor 50 si al popului rectiliniu. Cel din urma se evidentiaza prin piesa-titlu, scrisa impreuna cu partenerul sau de la ABBA, Bjorn Ulvaeus, dupa 15 ani. Partea vocala pentru aceasta piesa si inca doua din cele patru piese traduse pentru prima data in egleza, este sustinuta de Helen Sjoholm. Alte doua piese sunt cantate de o alta voce suedeza, Tommy Korberg. Toate versurile sunt scrise de Bjorn. Albumul, care inglobeaza 14 piese, reprezinta "buchetul" celor mai reusite melodii de pe cele trei albume precedente ale formatiei Benny Andersson Band, plus cateva creatii noi. "Am vrut sa fac muzica bazata pe traditiile suedeze, dar si cu piese noi, scrise de mine." spune Benny, care este surprins cantand si la acordeon in piese, un instrument muzical pe care-l stie manui de la varsta de 6 ani.

"Story of a Heart" este nu doar "povestea unei inimi", este povestea unui arist minunat care, in ciuda valurilor distrugatoare ale industriei "muzicale" batjocoritoare, n-a ingenunchiat in fata ei, nu s-a lasat de arta, reusind sa ofere momente unice prin melodiile sale.

loading...