Critica muzicala > Pink Martini - "Splendor In The Grass" [recenzie album]

easycom / miercuri, 21 oct 2009
pinkmartiniStateam la bar si chiar ma gandeam ce sa cer de baut barmanitei. Eu ma uit la ea, ea se uita intreband si asteptand la mine, cand dintr-o data aud o voce inconfundabila, plina de senzualitate si melancolie... China Forbes. Asta vreau - am spus barmanitei. La care ea a zambit putin secretos si a zis "Pink Martini - alegere perfecta..."

Pink Martini isi lanseaza noul album, intitulat "Splendor in the Grass" (splendoare in iarba - nu cea care se fumeaza), pe data de 27 Octombrie. Este al patrulea material discografic si va fi lansat, evident - ca restul celor trei albume - de Heinz Records, din Portland - Oregon, produs de conducatorul si painistul trupei, Thomas Lauderdale. Albumul, cele 14 piese, dintre care noua sunt piese proprii si patru coveruri, encapsuleaza istoria trupei si spiritul global al colaborarii si inclusivitatii. Ca si pana acum, diferitele limbi in care sunt cantate melodiile (engleza, napolitana, italiana, franceza si spaniola) confera albumului o paleta colora variata si extrem de interesanta.

Deschiderea splendoarei se face cu prima piesa cantata vreodata in napolitana, "Nanna Ninna", o piesa de leagan uimitoare cantata pentru un marinar adormit care viseaza in albastru, scrisa de Alba Clemente - o actrita italiana, sotia pictorului italian Francesco Clemente.

Incepand de la piesa instrumental - jazzy - "Ohayoo Ohio" al chitaristului Dan Faehnle, pana la fermecatoarea melodie pop "Sunday Table" "acest album este o participare la viata, la lume, facand parte din ea, fiind in mijlocul strazii, gasind momente de incredibila spelndoare, momente care iti taie rasuflarea, in activitatile si deznodamintele unei zile obisnuite" spune Lauderdale.

Inspirandu-se din Williams Wordsworth, Walt Whitman si Dulgheri, piesa intitulata "Splendour in the Grass" a fost scrisa de Marashian si Lauderdale si este o incercare de a reveni la stilul clasic al genului pop din anii 70, incluzand Courtney Taylor - Taylor din Dandy Warhols pe chitara electrica iar ca tema de deschidere Piano Concerto #1 a lui Tchaikovsky.

Scrisa pentru fiicele sale Sadie si Lulu la Berlin "Bitty Booby Betty" este un original semnat Alex Marashian cu un cvartet de frizer cu o percutie racoroasa si sectiuni de corn, cu o melodie ce penduleaza in ambele directii.

"Ou est ma tete" este un cha cha plin de duh si nostalgie in limba franceza despre pierderea de parti ale corpului in diferite parti le Parisului. "De cand te-am pierdut, sunt imprastiat pe bulevard" canta Forbes. "Si nu pot aduna piesele de unul singur ... Vino dragul meu, inapoi la mine... Tu esti cel care ma face intreg."

Cele doua piese cu stricta legatura intre ele, "And Then You`re Gone" si "But Now I`m Back" sunt bazate pe tema de deschidere din Fantasy in F-minor pentru pian si patru maini, a lui Franz Schubert. "And Then You`re Gone" spune povestea unei femei care isi pierde rabdarea si ii spune lui Lorenzo sa dispara, iar "But Now I`m Back" este rugamintea lui Lorenzo catre Maria sa-l primeasca inapoi.

Inspirat de privelistea din casa lui Forbes, superba combinatie Forbes si Lauderdale scrie piesa "Over The Valley", care stabileste un nou standard in cantecele clasice de dragoste, in timp ce "Tuca Tuca" - prima data cantat de Rafaella Carra - este un cantec cochet. Adeseori insotita de un dans lin in care doua persoane se ating ... acest "Tuca Tuca", caracterizeaza genialitatea seducatoare a solistei China Forbes.

La origine scris de Joe R. in 1971 pentru showul american de televiziune pentu copii "Sesame Street" si devenita renumita cand The Carernters au intregistrat-o cu un an mai tarziu, "Sing" vede grupul intorcand melodia la radacinile ei si prezinta un duet bilingv intre China Forbes si Emilio Delgado, alias "Luis" din Sesame Street cu un cor de fundal alcatuit din elevi ai scolii Royal Blues of Grant High School si stafful Portland Mayor Sam Adams.

Legendarul cantaret Chavela Vargas a inregistrat o versiune de o spelndoare izbitoare a piesei lui Agustin si Maria Teresa Lara, intitulata "Piensa en mi". Pe vremuri o admiratoare a pictoritei mexicane Frida Kahlo si indragita de Pedro Almodovar, ea a imbracat haine barbatesti in tinerete, a fumat, a baut din greu, a purtat arma si a fost renumita pentru "poncho"-ul ei rosu pe care il mai poarta la spectacole.

Probabil cea mai minunata oda inchinata orasului New York, "New Amsterdam" a fost compusa de Louis Hardin, alias Moondog, vikingul de pe 6th Avenue. Aici la sectiunea de alama Pink Martini, se alatura saxofoane multiple, eufonii, tube, tromboane si trompete cu China Forbes si incredibilii Tsunami Singers of the Pacific Youth Choir, urmand bataile tobei de bass.

"Splendor In The Grass" vine ca un final cu repriza intima a "Ninna nanna" cu Dan Faehnle la chitara, acompaniind-o pe China Forbes.

loading...